W ubiegłym roku szkolnym rozpoczął się w naszej szkole unijny projekt w ramach Akcji 1 Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) na zasadach programu szerzej znanego pod nazwą

.Grupa nauczycieli z Zespołu Szkół w Przegini uczestniczyła w dwutygodniowym wyjeździe szkoleniowym w Wielkiej Brytanii. Szkolenia obejmowały 20 godzin tygodniowo intensywnej nauki języka angielskiego oraz zajęć metodycznych w nie więcej niż 10 osobowych grupach oraz całodobowe funkcjonowanie w społeczeństwie anglojęzycznym.

Wyjazdy odbyły się w dwóch turach: w marcu na szkolenia metodyczne do Oksfordu wyjechały p. Paulina Kula i p. Agnieszka Paś (nauczycielki języka angielskiego), zaś w lipcu  w szkoleniach językowych i metodycznych w Brighton wzięły udział – p. Tatiana Saternus – dyrektor szkoły, nauczyciel języka angielskiego i współkoordynator projektu, p. Maria Sygulska – bibliotekarz i nauczyciel języka polskiego, p. Iwona Sępek – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, p. Katarzyna Tyliba – nauczyciel edukacji przedszkolnej, terapeuta pedagogiczny oraz p. Agnieszka Kochanik – nauczyciel języka angielskiego, polskiego, terapeuta pedagogiczny oraz współkoordynator projektu.

Wyjazd nauczycieli w ramach projektu „Z każdym krokiem bliżej Europy” został w całości sfinansowany z funduszy unijnych.

Marcowy wyjazd szkoleniowy

„Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą. Korzystając z możliwości wyjazdu z projektu POWER wyjechałyśmy do Wielkiej Brytanii, do Oxfordu!

Celem tej wizyty organizowanej w ramach projektu  Erasmus było podniesienie naszych kwalifikacji, poszerzenie wiedzy w zakresie nauczania języka angielskiego oraz nawiązanie współpracy międzynarodowej.

W czasie pobytu w Wielkiej Brytanii miałyśmy okazję uczestniczyć w dużej ilości szkoleń i warsztatów. Dotyczyły one metodyki pracy i nauczania języka obcego zarówno w klasach edukacji wczesnoszkolnej, jak i w rocznikach starszych. Dodatkową atrakcją, również poszerzającą  nasze horyzonty, było uczestnictwo w plenerowych wycieczkach. Dzięki nim mogłyśmy zwiedzić takie miejsca jak Stradford-upon- Avon, Codswolds czy Blenheim Palace, podziwiając piękno angielskiej architektury.

Kurs spełnił nasze oczekiwania – świetna organizacja i kadra wykładowców. Nowe doświadczenia, które dzięki wyjazdowi zdobyłyśmy, z pewnością przełożą się na podniesienie jakości pracy szkoły”.

Agnieszka Paś, Paulina Kula

Lipcowy wyjazd szkoleniowy do Brighton

Zajęcia  prowadzone były w formie warsztatowej przez  nauczycieli i metodyków, co umożliwiło nam poznanie różnych metod nauczania związanych z motywowaniem do nauki, dostosowaniem metod nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, zastosowaniem różnorodnych materiałów dydaktycznych, stosowaniem technik pracy z wykorzystaniem najnowszych technologii. Wspólnie  wymyślaliśmy ciekawe zadania, testowaliśmy poznane gry językowe, braliśmy udział w scenkach, debatach i prezentacjach, co pozwoliło nam przekonać się, które z poznanych form pracy są najbardziej efektywne. Dodatkowym atutem szkoleń był aspekt kulturowy. Codziennie, po zajęciach mogłyśmy uczestniczyć w wycieczkach do wielu ciekawych miejsc lub spędzać czas wolny na zwiedzaniu  Brighton.

Brighton jest najchętniej odwiedzanym kurortem nadmorskim w całej Wielkiej Brytanii. Zaletą tej miejscowości jest bliska odległość od Londynu. Z tego też powodu często nazywane jest London by the Sea. Dzięki sprzyjającemu klimatowi Brighton cieszy się popularnością przez cały rok. Znajdują  się tutaj  liczne galerie, muzea i parki. Jednak    dumą  miasta jest egzotyczna rezydencja Royal Pavilion z XVIII–XIX wieku, przebudowana w stylu hindi oraz molo  Brighton Palace  Pier  o łącznej  długości  524  m, wybudowane w 1899 roku w celach rozrywkowych. Szczególne wrażenie zrobiły na nas tamtejsze klify o wdzięcznej nazwie: Seven Sisters. Z daleka miałyśmy okazję podziwiać również posiadłość

Pobyt w Brighton pozwolił nam również na wymianę kontaktów i doświadczeń z ludźmi z różnych krajów świata (m.in. z Turcji, Kolumbii, Czech, Hiszpanii, Arabii Saudyjskiej, Japonii, Korei, Włoch, Węgier) dotyczących różnic kulturowych, funkcjonowania systemów edukacji oraz metod i form nauczania i uczenia się.

Wyjazd był  świetną okazją do pogłębienia wiedzy o kulturze brytyjskiej, a przede wszystkim przyczynił się do podniesienia  kwalifikacji językowych oraz doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela.

Wspomnienia z wyjazdu na zawsze pozostaną w naszej pamięci:

Absolutnie niezwykłym miejscem w pobliżu Brighton są  klify Seven  Sisters  – nieskażone cywilizacją.  Nie ma tam żadnej komercji: sklepików z pamiątkami, frytek, lodów i tym podobnych. Można zatem w spokoju spacerować i delektować się pięknem krajobrazu słuchając jedynie szumu wiatru i morskich fal. I tylko szkoda, że przygoda z klifami trwała zaledwie kilka godzin. Chciałoby się tam wrócić jeszcze raz.

 

Druga wspaniała rzecz to parki z ogromnymi, starymi drzewami. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie. Niektóre, jak Queens Park mają wydzielone strefy: głośną dla dzieci, cichą dla tych, co w spokoju chcą odpocząć od zgiełku miejskiego życia. Można tu pograć w szachy, medytować, uprawiać jogę, a nawet się zdrzemnąć.

Maria Sygulska

„Pełne zanurzenie się w kulturze i języku angielskim – na zajęciach, po zajęciach, w kontaktach z innymi uczestnikami, na co dzień. Urokliwe, kolorowe uliczki z kawiarenkami, pyszne „fish and chips” na Brighton Palace Pier, słynne angielskie śniadania, wszędobylska „multikulturowość”, angielska uprzejmość – uśmiech, „Hello” i Thank you” na każdym kroku   i ….. mewy. Takie „drobiazgi” pozostaną na zawsze w pamięci. Także doświadczenia związane z koordynowaniem projektu – bezcenne”

Agnieszka Kochanik

„Dwutygodniowy pobyt w Brighton uświadomił mi, że potrafię sobie poradzić w anglosaskiej rzeczywistości. Nowe słówka nie były nowe – odnajdowałam je wokół siebie na każdym kroku. Poznałam ciekawych ludzi z całego niemal świata i okazało się, że wszyscy jesteśmy bardzo podobni!”

Iwona Sępek

 

„Dla mnie największą korzyścią była możliwość sprawdzenia swoich umiejętności podczas codziennego posługiwania się językiem angielskim, a także spotkanie wielu ludzi pochodzących z różnych krajów i poznanie ich kultury, niejednokrotnie bardzo różniącej się od naszej.”

Katarzyna Tyliba

Dzwonki
1. 8.00 – 8.45
2. 8.50 – 9.35
3. 9.45 – 10.30
4. 10.40 – 11.25
5. 11.45 – 12.30
6. 12.35 – 13.20
7. 13.30 – 14.15
8. 14.20 – 15.05
Zdrowa Szkoła
Autobus

Codziennie rano:
● 7.40 Przeginia od Ostrej Góry (uczniowie wsiadają na przystanku Ostra Góra, Skotnica, Stara szkoła)

Po południu:
● 13.30  I kurs
● 15.15  II kurs

Z życia szkoły
Gazetka Szkoły
2018 marzec/kwiecień