1. Ogólne informacje o projekcie

Opis projektu

Plakat informacyjny

Regulamin rekrutacji

Formularz rekrutacyjny

Lista uczestników

  1. REALIZACJA:
szkolenia wyjazdowe:
- informacje ogólne

W ubiegłym roku szkolnym rozpoczął się w naszej szkole unijny projekt w ramach Akcji 1 Ponadnarodowa Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) na zasadach programu szerzej znanego pod nazwą ERASMUS +.

Grupa nauczycieli z Zespołu Szkół w Przegini uczestniczyła w dwutygodniowym wyjeździe szkoleniowym w Wielkiej Brytanii. Szkolenia obejmowały 20 godzin tygodniowo intensywnej nauki języka angielskiego oraz zajęć metodycznych w nie więcej niż 10 osobowych grupach oraz całodobowe funkcjonowanie w społeczeństwie anglojęzycznym.

Wyjazdy odbyły się w dwóch turach: w marcu na szkolenia metodyczne do Oksfordu wyjechały p. Paulina Kula i p. Agnieszka Paś (nauczycielki języka angielskiego), zaś w lipcu w szkoleniach językowych i metodycznych w Brighton wzięły udział – p. Tatiana Saternus – dyrektor szkoły, nauczyciel języka angielskiego i współkoordynator projektu, p. Maria Sygulska – bibliotekarz i nauczyciel języka polskiego, p. Iwona Sępek – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, p. Katarzyna Tyliba – nauczyciel edukacji przedszkolnej, terapeuta pedagogiczny oraz p. Agnieszka Kochanik – nauczyciel języka angielskiego, polskiego, terapeuta pedagogiczny oraz współkoordynator projektu.

Wyjazd nauczycieli w ramach projektu „Z każdym krokiem bliżej Europy” został w całości sfinansowany z funduszy unijnych.

- Oxford

Marcowy wyjazd szkoleniowy

„Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą. Korzystając z możliwości wyjazdu z projektu POWER wyjechałyśmy do Wielkiej Brytanii, do Oxfordu!

Celem tej wizyty organizowanej w ramach projektu Erasmus było podniesienie naszych kwalifikacji, poszerzenie wiedzy w zakresie nauczania języka angielskiego oraz nawiązanie współpracy międzynarodowej.

W czasie pobytu w Wielkiej Brytanii miałyśmy okazję uczestniczyć w dużej ilości szkoleń i warsztatów. Dotyczyły one metodyki pracy i nauczania języka obcego zarówno w klasach edukacji wczesnoszkolnej, jak i w rocznikach starszych. Dodatkową atrakcją, również poszerzającą nasze horyzonty, było uczestnictwo w plenerowych wycieczkach. Dzięki nim mogłyśmy zwiedzić takie miejsca jak Stradford-upon- Avon, Codswolds czy Blenheim Palace, podziwiając piękno angielskiej architektury.

Kurs spełnił nasze oczekiwania – świetna organizacja i kadra wykładowców. Nowe doświadczenia, które dzięki wyjazdowi zdobyłyśmy, z pewnością przełożą się na podniesienie jakości pracy szkoły”.

Agnieszka Paś, Paulina Kula

- Brighton

Lipcowy wyjazd szkoleniowy do Brighton

Zajęcia prowadzone były w formie warsztatowej przez nauczycieli i metodyków, co umożliwiło nam poznanie różnych metod nauczania związanych z motywowaniem do nauki, dostosowaniem metod nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów, zastosowaniem różnorodnych materiałów dydaktycznych, stosowaniem technik pracy z wykorzystaniem najnowszych technologii. Wspólnie wymyślaliśmy ciekawe zadania, testowaliśmy poznane gry językowe, braliśmy udział w scenkach, debatach i prezentacjach, co pozwoliło nam przekonać się, które z poznanych form pracy są najbardziej efektywne. Dodatkowym atutem szkoleń był aspekt kulturowy. Codziennie, po zajęciach mogłyśmy uczestniczyć w wycieczkach do wielu ciekawych miejsc lub spędzać czas wolny na zwiedzaniu Brighton.

Brighton jest najchętniej odwiedzanym kurortem nadmorskim w całej Wielkiej Brytanii. Zaletą tej miejscowości jest bliska odległość od Londynu. Z tego też powodu często nazywane jest London by the Sea. Dzięki sprzyjającemu klimatowi Brighton cieszy się popularnością przez cały rok. Znajdują się tutaj liczne galerie, muzea i parki. Jednak dumą miasta jest egzotyczna rezydencja Royal Pavilion z XVIII–XIX wieku, przebudowana w stylu hindi oraz molo Brighton Palace Pier o łącznej długości 524 m, wybudowane w 1899 roku w celach rozrywkowych. Szczególne wrażenie zrobiły na nas tamtejsze klify o wdzięcznej nazwie: Seven Sisters. Z daleka miałyśmy okazję podziwiać również posiadłość

Pobyt w Brighton pozwolił nam również na wymianę kontaktów i doświadczeń z ludźmi z różnych krajów świata (m.in. z Turcji, Kolumbii, Czech, Hiszpanii, Arabii Saudyjskiej, Japonii, Korei, Włoch, Węgier) dotyczących różnic kulturowych, funkcjonowania systemów edukacji oraz metod i form nauczania i uczenia się.

Wyjazd był świetną okazją do pogłębienia wiedzy o kulturze brytyjskiej, a przede wszystkim przyczynił się do podniesienia kwalifikacji językowych oraz doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela.

 

Absolutnie niezwykłym miejscem w pobliżu Brighton są klify Seven Sisters – nieskażone cywilizacją. Nie ma tam żadnej komercji: sklepików z pamiątkami, frytek, lodów i tym podobnych. Można zatem w spokoju spacerować i delektować się pięknem krajobrazu słuchając jedynie szumu wiatru i morskich fal. I tylko szkoda, że przygoda z klifami trwała zaledwie kilka godzin. Chciałoby się tam wrócić jeszcze raz.

 

Druga wspaniała rzecz to parki z ogromnymi, starymi drzewami. Każdy znajdzie w nich coś dla siebie. Niektóre, jak Queens Park mają wydzielone strefy: głośną dla dzieci, cichą dla tych, co w spokoju chcą odpocząć od zgiełku miejskiego życia. Można tu pograć w szachy, medytować, uprawiać jogę, a nawet się zdrzemnąć.

Maria Sygulska

 

„Pełne zanurzenie się w kulturze i języku angielskim – na zajęciach, po zajęciach, w kontaktach z innymi uczestnikami, na co dzień. Urokliwe, kolorowe uliczki z kawiarenkami, pyszne „fish and chips” na Brighton Palace Pier, słynne angielskie śniadania, wszędobylska „multikulturowość”, angielska uprzejmość – uśmiech, „Hello” i Thank you” na każdym kroku i ….. mewy. Takie „drobiazgi” pozostaną na zawsze w pamięci. Także doświadczenia związane z koordynowaniem projektu – bezcenne”

Agnieszka Kochanik

 

„Dwutygodniowy pobyt w Brighton uświadomił mi, że potrafię sobie poradzić w anglosaskiej rzeczywistości. Nowe słówka nie były nowe – odnajdowałam je wokół siebie na każdym kroku. Poznałam ciekawych ludzi z całego niemal świata i okazało się, że wszyscy jesteśmy bardzo podobni!”

Iwona Sępek

 

„Dla mnie największą korzyścią była możliwość sprawdzenia swoich umiejętności podczas codziennego posługiwania się językiem angielskim, a także spotkanie wielu ludzi pochodzących z różnych krajów i poznanie ich kultury, niejednokrotnie bardzo różniącej się od naszej.”

Katarzyna Tyliba

wrzesień/październik
- Europejski Dzień Języków

Czym jest Europejski Dzień Języków?

Pierwsza edycja Europejskiego Dnia Języków, zorganizowana w 2001 roku wspólnie przez Radę Europy oraz Unię Europejską, odniosła ogromny sukces, wzbudzając zainteresowanie milionów ludzi w 45 uczestniczących w tym wydarzeniu krajach. W ramach obchodów Dnia Języków podnoszono zalety językowej różnorodności Europy oraz propagowano uczenie się języków. Sukces pierwszej edycji zachęcił Radę Europy do ustanowienia 26 września Europejskim Dniem Języków, który od tej pory obchodzony jest corocznie.

Nie inaczej było również w naszej szkole. Choć trafniej byłoby wydarzenia z tym związane nazwać raczej – Europejski Tydzień Języków J.

Na dwóch kolejnych zajęciach kółka języka angielskiego uczniowie klasy 5b i 6b walczyli w grupach o niespotykaną nagrodę – zwolnienie z pisania jednej kartkówki lub z obowiązku wykonania jednego zadania domowego. Do wyboru J.

Rywalizację rozpoczęli od poszukiwania kodów QR, które zostały ukryte na terenie szkoły. Wyposażeni w swoje smartfony odczytywali ukryte w kodach pytania dotyczące wiedzy o językach używanych w Europie. Na podstawie wcześniej wykonanego na zajęciach i w domu quizu językowego z oficjalnej strony EDJ udzielali odpowiedzi. Emocji było co niemiara. Liczyła się szybkość i strategia.

Po wysiłkowym zadaniu przyszedł czas na uruchomienie wyobraźni i kreatywnego myślenia. Należało odczytać pytania w języku angielskim ukryte w zaszyfrowanym kodzie, zapisać je, a następnie bezbłędnie na nie odpowiedzieć.

Klasa 6 miała do wykonania jeszcze dwa zadania – m.in. „Biegane Dyktando” Na czym polegało? Grupy podzieliły się na tzw. biegaczy, którzy mieli za zadanie przeczytać wyraz, następnie podbiec do kolegi, koleżanki „pisarza” i podać mu zapamiętane słowo. Podczas zabawy obowiązywała cisza, a dyktowane wyrazy w języku angielskim i niemieckim przekazywane były szeptem.

W ostatnim zadaniu uczniowie zmierzyli się z …. alfabetem rosyjskim! Podane wyrazy należało jak najszybciej zapisać w tym języku. Trzeba przyznać, iż z tego zadania wszyscy wywiązali się znakomicie.

Ostatecznie zwycięzcami zostali:

I miejsce – grupa „Kociaki” i grupa „Loading” (klasa 6b).

Uczniowie proszeni są o odebranie specjalnych „biletów ulgowych” w związku z nagrodą.

Która grupa z klasy 5b zostanie zwycięzcą okaże się po ostatniej konkurencji na kolejnych zajęciach kółka języka angielskiego.

 

opiekun zajęć

Agnieszka Kochanik

listopad/ grudzień
- „Christmas Mannequin Challenge” projekt eTwinning

Klasa 5b oraz grupa uczniów z klasy 4 pod opieką Pani Agnieszki Paś wzięła udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym na platformie Etwinning. W ramach projektu uczniowie przygotowali w języku angielskim plakat o Przegini oraz przedstawili naszą szkołę. Punktem kulminacyjnym było nagranie filmiku świątecznego. Zachęcamy do obejrzenia efektów pracy uczniów.

- Wymiana kartek świątecznych w ramach projektu eTwinning

Projekty eTwinning są  realizowane w naszej szkole już kilka lat. Polegają  one na współpracy szkół, uczniów i nauczycieli za pomocą mediów elektronicznych. Przedsięwzięcia podejmowane w tym zakresie mogą dotyczyć różnych sfer życia szkolnego, uczniowskiego, kulturowego. W tym roku w projekt zaangażowały się klasy II, pod czujnym okiem nauczycielki języka angielskiego Pani Pauliny Kuli. Tematem zadania jest Boże Narodzenie. W ramach projektu nasi drugoklasiści opowiadają innym uczniom ze szkół  niemal całej Europy, jakie tradycje bożonarodzeniowe są kultywowane w naszym kraju. Tworzą dla nich także kartki świąteczne. W zamian otrzymują życzenia od uczniów z innych państw europejskich, którzy również dzielą się z nimi opowieściami o tym, jak Boże Narodzenie świętowane jest w ich krajach. Projekt ten pozwala młodym uczniom na poznanie innych kultur i tradycji w sposób niekonwencjonalny, nie tylko z książek, ale i za pomocą tradycyjnej kartki bożonarodzeniowej wysłanej tradycyjnie. Uczniowie naszej szkoły  z niecierpliwością czekają na wieści od współrówieśników.

- Życzenia świąteczne w wielu językach - gazetka

Iwona Sępek

• styczeń/ luty

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

Uczniowie klasy Ib pod troskliwą opieką wychowawczyni I. Sępek podczas integracyjnego spotkania  rodzinnego zaprezentowali między innymi układ taneczny i brawurowe wykonanie w języku angielskim piosenki „Snowflake”.

 

Who reads books

Lives a double

W bibliotece szkolnej zorganizowana została wystawka książek napisanych w języku angielskim. Część z nich to znane uczniom lektury omawiane na języku polskim. Dzieci mogą je oglądać i wypożyczać.  Mają więc okazję do poszerzania słownictwa, rozwijania swoich kompetencji językowych, by móc sprawniej i odważniej posługiwać się językiem Szekspira.

Maria Sygulska

 

 

expand title=”• cały rok szkolny„]

- “Cambridge Penfriends” międzynarodowy projekt wspierany przez Cambridge Assessment Englis

Cambridge English Penfriends

 

Nauka języka obcego, a w szczególności języka angielskiego poszerza horyzonty oraz rozwija osobowość. Język angielski jest językiem powszechnej komunikacji, co potwierdza kolejny realizowany w naszej szkole projekt Cambridge English Penfriends. Głównym celem projektu jest kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, a także nawiązanie przyjaźni z uczniami z innych krajów.

Grupa 20 uczniów z klasy 5 oraz 6 bierze udział w projekcie wspieranym przez Cambridge English Language Assessment. Projekt polega na wymianie korespondencji z uczniami z całego świata, dla których język angielski jest językiem obcym (ESL English Second Language). Na zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego będziemy doskonalić sprawności językowe – zwłaszcza umiejętność pisania na wybrane tematy, poznawać nową kulturę i zwyczaje, a także zdobywać i poszerzać kontakty z zagranicznymi rówieśnikami.

Szkoły za swoje zaangażowanie oraz jako potwierdzenie działań otrzymują specjalne odznaki, tzw. badges. Na swoim koncie mamy ich już pięć!

Na początek nasi uczniowie korespondencję rozpoczęli z uczniami z Tunezji, Turcji oraz Rosji. Pisaliśmy krótko o sobie, pytaliśmy o zainteresowania i rodzinę; był czas na noworoczne postanowienia. Już otrzymaliśmy kilka listów od 12-latków z Moskwy (można je poczytać w sali nr 18, na gazetce poświęconej projektowi). Projekt potrwa cały rok szkolny.

 

Agnieszka Kochanik

- “That’s my world” projekt eTwinning

To kolejny projekt eTwinning realizowany w naszej szkole, którego celem jest stworzenie uczniom realnych sytuacji, w których mogliby wykorzystać i przećwiczyć „na żywo” takie umiejętności językowe jak m.in. pisanie i mówienie. Nasi uczniowie (z klas 3, 5 i 6) razem z rówieśnikami z Niemiec (z miejscowości Leipzig, szkoła Gymnasium der Stadt Leipzig) i Turcji (z miejscowości Seyhan, szkoła GÖKHAN AYGÜL İLKOKULU) wymienią się informacjami o swoich krajach, o swojej szkole, codziennym życiu, rodzinie, świętach, zainteresowaniach w formie prac przesyłanych tradycyjnie i online, a także  w formie filmów i relacji „na żywo” (na platformie eTwinning Twin Space). W ramach zapoznania się, korzystając z świątecznej atmosfery uczniowie wykonali własnoręcznie kartki świąteczne i wysłali je do siebie pocztą tradycyjną.

Projekt realizowany jest z chętnymi uczniami na zajęciach pozalekcyjnych z języka angielskiego w ciągu bieżącego roku szkolnego.

Agnieszka Kochanik

 

Dzwonki
1. 8.00 – 8.45
2. 8.50 – 9.35
3. 9.40 – 10.25
4. 10.40 – 11.25
5. 11.40 – 12.25
6. 12.30 – 13.15
7. 13.20 – 14.05
8. 14.10 – 14.55
Szkoła Promująca Zdrowie
Autobus

Codziennie rano:
7.40 – Przeginia od Ostrej Góry (uczniowie wsiadają na przystanku Ostra Góra, Skotnica, Stara szkoła)

Po południu:
● I kurs: codziennie o 12:35
● II kurs: codziennie o 14:15

Z życia szkoły