– temat pracy: dowolny
– liczba klatek: minimum 100
– rozmiar animacji: 800 szerokości i 600 wysokości
– postacie: dowolne
– wstawienie tła będzie dodatkowo punktowane
– czas na wykonanie zadania: 14 dni, czyli do 8 kwietnia
Zadanie 2: zaawansowana animacja w Pivot Animator
Gotowy początek animacji na którym będziecie pracować pobieracie TUTAJ
– temat pracy: omijanie obiektów przez rolkarza
– liczba przeszkód do ominięcia: minimum 6 (3 przeszkody macie już pobrane w pracy, kolejne 3 trzeba samemu znaleźć i dołączyć do animacji)
– animacja: przeskakiwanie przez łącznie minimum 6 przeszkód (2 macie już przeze mnie zrobione)
– wstawienie tła do całej animacji będzie dodatkowo punktowane
– czas na wykonanie zadania: 14 dni, czyli do 29 kwietnia
– pracę wysyłacie na maila wojciechciepka@zsprzeginia.pl lub przez tą stronę
Podpowiedź – jak dodać nowe przeszkody?
– wyszukaj grafikę, np „przeszkoda” w wyszukiwarce
– zaznacz aby grafiki miały przezroczyste tło
– wybierz odpowiednią grafikę, zwróć uwagę, że przezroczysta grafika ma jako tło kwadraciki biało-szare
– zapisz grafikę
– w programie Pivot Animator wybierz z menu Plik > Wczytaj obraz Sprite i wybierz zapisaną grafikę
Zdjęcie potrzebne do wykonania zadania możecie pobrać TUTAJ
Zadanie: fotomontaż w programie Gimp
– pobierz zdjęcie i otwórz go w programie Gimp
– wytnij żyrafy (narzędzie „inteligentne nożyce”) ze zdjęcia i umieść je na pierwszej warstwie
– wytnij drzewo z jakiegoś innego zdjęcia znalezionego w internecie i wstaw zamiast samochodu, tak aby go zakryć
– wytnij kilka innych zwierząt ze zdjęć znalezionych w internecie (słonie, lwy, zebry) i powstawiaj je do pracy
– kilka z tych zwierząt umieść nieco za żyrafami, tak aby było je częściowo widać, ale aby żyrafy pozostały wciąż na pierwszym planie (czyli na pierwszej warstwie)
– możesz dodatkowo pozmieniać filtry i kolory na odpowiednich warstwach, czyli np zrobić ciemniejsze, groźniejsze niebo
– czas na wykonanie zadania: 7 dni, czyli do 2 kwietnia.