Szydełkowanie, trudna sztuka…
Potrzeba dużo czasu, precyzji i umiejętności. A później efekt jest zachwycający – mowa o szydełkowaniu, którego podjęła się klasa 2a pod okiem pani Ani Babiuch, która zaprezentowała uczniom co ciekawego udało jej się stworzyć w wolnej chwili na szydełku i w jaki sposób wykonać te rzeczy krok po kroku. Swoją wiedzą w tej dziedzinie wspomogła również uczennica Zosia Piątek, która pochwaliła się wytworem swojej twórczości i udzielała razem z panią Anią wskazówek swoim kolegom i koleżankom z klasy. Na wstępie uczniowie poznali tajniki robótek ręcznych z użyciem szydełka, dowiedzieli się, w jaki sposób wykonać łańcuszek i pętelkę. Zadanie, z pozoru łatwe, okazało się nie lada wyzwaniem. Pomimo napotkanych trudności, powstały pierwsze łańcuszki wykonane tą techniką. Być może te zajęcia rozbudzą pasję szydełkowania u najmłodszych. Na koniec zajęć w nagrodę za podjęcie trudu szydełkowania pani Ania podarowała każdemu uczniowi zajączka wielkanocnego, którego wykonała na szydełku.
Do zajęć użyto materiałów zakupionych z Projektu: Laboratoria Przyszłości ( włóczki, szydełka, aparat fotograficzny).
____________________________________________________________________________
Haftowanie i szydełkowanie ….
Zajęcia z szydełkowania oraz haftowanie w naszej szkole cieszą się dużym zainteresowaniem wśród uczniów. Robótki ręczne są nie tylko efektowne i ciekawe, ale również rozwijają twórcze myślenie, sprawność manualną, dokładność i poczucie estetyki oraz cierpliwość. Jest to też wyciszenie i odreagowanie emocji i napięć. Uczniowie klas V i VI na lekcjach techniki mogli zapoznać się z różnymi technikami i tajnikami rękodzieła – wyszywania, szydełkowania i haftowania, a co najważniejsze stworzyć własne dzieło co sprawiło im największą radość.
Do zajęć zostały wykorzystane szydełka, włóczki, wzory do haftów zakupione w ramach projektu: Laboratoria Przyszłości.
____________________________________________________________________________
Szyjemy …
Less waste to proekologiczny, zrównoważony styl życia, który ma przyczynić się do zredukowania ilości wytwarzanych przez każdego człowieka śmieci i zanieczyszczania środowiska. Uczniowie klasy 2 dowiedzieli się, że zamiast wyrzucać dżinsowe, nienadające się już do użytku spodnie, mogą je przerobić na różne rzeczy. Pod czujnym okiem i pomocą krawcowej uczniowie wykrawali, wypełniali i obszywali swoje breloczki. Stworzyliśmy również grę, która umili uczniom czas podczas przerw, wykorzystując materiały z odzysku. Do tych warsztatów wykorzystaliśmy sprzęt zakupiony w ramach projektu: Laboratoria przyszłości- maszyna do szycia oraz przybory krawieckie.
______________________________________________________________________
Lekcja techniki w klasie VI – wykorzystanie wkrętarki zakupionej w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”
___________________________________________________________________________-
Lekcje fizyki z wykorzystaniem elektronicznych zestawów konstrukcyjnych Boffin zakupionych w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
_______________________________________________________________________
Uczniowie klasy 1b rozwijają swoje zainteresowania podczas zajęć z Kodowania i programowania z wykorzystaniem Ozobotów. Roboty zostały zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
______________________________________________________________________
Klasa 1a uczestniczy w zajęciach rozwijających zainteresowania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych. Dokumentowane są za pomocą sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
____________________________________________________________________