Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów szkoły w gminie Jerzmanowice-Przeginia”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach „ Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027” numer naboru FEMP.06.37-IP.01-044/24, numer projektu FEMP.06.37-IP.01-1583/24 numer umowy: FEMP.06.37-IP.01-1583/24-00”
jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027
Projekt realizowany jest na terenie Gminy Jerzmanowice – Przeginia od 01.07.2025r. do 30.06.2027r.
Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów szkoły w gminie Jerzmanowice-Przeginia” ma na celu zwiększenie dostępności edukacji, wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami oraz podniesienie kompetencji społecznych i edukacyjnych uczniów poprzez zajęcia specjalistyczne i doposażenie placówek.
W ramach projektu w Szkole Podstawowej w Przegini realizowane będą następujące formy wsparcia,
I. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne – zajęcia będą prowadzone zgodnie z potrzebami uczniów. Celem zajęć będzie np. Usprawnienie zaburzonych procesów psychomotorycznych istotnych w opanowaniu umiejętności czytania i pisania.
Pomoc uczniowi w przezwyciężeniu jego trudności w opanowaniu określonych umiejętności i w przyswojeniu danej wiedzy, stworzenie możliwości rozwoju umysłowego i społecznego i emocjonalnego oraz zbudowanie odpowiedniej samooceny. (Zajęcia przeznaczone dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)
II. Zajęcia logopedyczne – zajęcia, których celem jest korygowanie wad wymowy; rozwój sprawności językowej, poprawa sprawności narządów artykulacyjnych, poprawa płynności mowy, zwiększenie i niwelowanie barier komunikacyjnych, które mogą utrudniać codzienne
funkcjonowanie, usprawnienia motoryki i
(Zajęcia przeznaczone dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)
III. Zajęcia z treningu umiejętności społecznych (TUS)- celem zajęć jest rozpoznawanie emocji, sztuka motywacji itp. Uczeń zna i umie rozpoznać swoje emocje i potrafi sobie z nimi poradzić; redukcja zachowań problemowych(przemoc, dyskryminacja);
IV. Zajęcia terapeutyczne Biofeedback – celem zajęć jest rozwój kompetencji emocjonalno- społ.; regulacja emocji, poprawa koncentracji oraz radzeniu sobie ze stresem.
V. Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego, fizyki, przedmiotów przyrodniczych – celem zajęć jest wyrównanie braków; Pomoc uczniom mającym trudności w nauce wyżej wymienionych przedmiotów; wsparcie zgodne z zaleceniami z PPP oraz kadry
VI. Zajęcia – warsztaty ekologiczne – celem zajęć poznanie zagrożeń dla środowiska, uczestnicy będą mieli możliwość nauczyć się jak dbać o przyrodę. Warsztaty umożliwią współpracę i wymianę doświadczeń między uczniami SPE i bez specjalnych potrzeb, wzmacniając empatię oraz wzajemny szacunek.
W ramach Projektu wsparciem zostaną objęci nauczyciele poprzez: organizacje wsparcia rozwoju kwalifikacji nauczycieli, organizację szkoleń dla nauczycieli, w celu zdobycia kwalifikacji i wiedzy do pracy z uczniem
















