W ramach realizacji programu ekologicznego „Jestem ECO – wiem, rozumiem,
działam” uczniowie klas VII oraz VIII przygotowali pod kierunkiem nauczyciela fizyki
prezentacje dotyczące odnawialnych źródeł energii (OZE). Uczniowie wymienili się
ze sobą zdobytą wiedzą poprzez wygłoszone prelekcje. Następnie, odbył się
pojedynek słowny – debata oxfordzka na temat „Korzyści płynących z OZE”, na
którą zostali zaproszeni nauczyciele oraz uczniowie naszej szkoły. Młodzi
przekonywali publiczność do swoich racji. Debata miała spokojny charakter, jednak
obie strony dysponowały wieloma dowodami naukowymi na poparcie swojego punktu
widzenia. Była to doskonała okazja do poznania problemu wykorzystania OZE i
rozwijania wrażliwości na problemy środowiskowe. Uczniowie uczestniczyli także w
warsztatach z wykorzystaniem zakupionych zestawów modeli odnawialnych źródeł
energii. Zakupiono i założono lampy solarne z czujnikiem ruchu.
Zadanie współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie.