Od 30 maja do 3 czerwca 2022 r., uczniowie klas 1-3, brali już kolejny raz w projekcie:
„Tydzień Dobrych Manier”, nauka savoir-vivre’u przez zabawę”.
Każdego dnia zaplanowano i przeprowadzono różne zadania promujące kulturalne zachowanie na co dzień.
Poniedziałek – „Dzień Magicznych słów”.
W tym dniu uczniowie przypomnieli sobie zasady dobrego wychowania. Wychowawcy zwrócili szczególną uwagę na używanie „magicznych słów”, które sprawiają, że dni stają się milsze. Dzieci wysłuchały „Ballady o uprzejmym rycerzu” oraz piosenki „Kwoka” z Akademii Pana Kleksa.
Wtorek – „Dzień komplementów i miłych słów”.
Na korytarzu szkolnym wyrosło olbrzymie drzewo, na którym uczniowie mieli możliwość umieścić listek z miłym słowem dla kolegi/ koleżanki/ nauczyciela. Drzewko szybko się przybrało piękne zielone barwy, a na nich znalazły się wyjątkowo miłe słowa: Miło Cię widzieć, Jesteś wyjątkowy, Uskrzydlasz, Doceń siebie!, Jesteś fajną koleżanką, Miło mi, że mam tak wspaniałego kolegę!, Dziękuję, że jesteś. Możesz wszystko!, Dużo radości!, Życzę szczęścia!, i wiele innych.
Środa – „Dzień Uśmiechu i gry fair play”.
Tego dnia wszystkie dzieciaki pod opieką swoich wychowawczyń, brały udział w Dniu Sportu. Na boisku, każdy znalazł dla siebie dyscyplinę, w której mógł się sprawdzić. Wszystkie konkurencje i rozgrywki przyniosły wszystkim wiele radości i uśmiechu.
Czwartek – „Dobre maniery łamią kulturowe bariery. Magiczne słowa i wesołe powitania – wielojęzykowa podróż dookoła świata”.
Okazało się, że „grzeczne” słowa występują w każdym języku. Uczniowie przygotowali plakaty, na których wypisali wyrazy grzecznościowe w dziewięciu językach, m. in. w hiszpańskim, czeskim, ukraińskim, a nawet chińskim.
Piątek – „Dzień Elegancji. Jak Cię widzą, tak Cię piszą”.
Tego dnia w każdej klasie został przeprowadzony konkurs na temat dobrych manier, po którym zostali wyłonieni Mistrzowie savoir-vivre’u.
Dziękujemy wychowawcom oraz uczniom za wykonaną pracę. Akcja ta na pewno przyczyni się do wzrostu kultury osobistej uczniów i znajomości zasad savoir-vivre’u.