W końcu!!! Tak większość uczniów z pewnością zareagowała na fakt, iż nareszcie można się było wybrać na szkolną wycieczkę. Po tak długich oczekiwaniach, bez wyjazdów klasowych, wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego, który położony jest niemal w sąsiedztwie naszej szkoły, wydawała się wydarzeniem równie ekscytującym co wyjazd nad morze. Wycieczka zorganizowana została dla klas 4-8 w ramach projektu „Wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli.”

Pogoda w dniu wycieczek postanowiła dopasować się do nastroju uczniów, od rana świeciło piękne słońce, a lekki wietrzyk zachęcał do pieszych wędrówek. Pierwszym punktem wyprawy był przejazd do Czajowic i spacer do Jaskini Łokietka. Ta ciekawa atrakcja turystyczna naszego regionu z pewnością godna jest polecenia wszystkim tym, którzy interesują się nie tylko podziemnymi tunelami, ale również i historią. Skąd nazwa Jaskinia Łokietka? Wszystkiego można się dowiedzieć zwiedzając to urokliwe miejsce.

Po wędrówkach „w ciemnościach” przyszedł czas na spacer Doliną Prądnika w Ojcowskim Parku Narodowym w kierunku Bramy Kraków. Z zaciekawieniem słuchaliśmy Pana Adama Barańskiego, naszego przewodnika, który opowiadał nam o walorach tej okolicy. Po lekkim spacerku czekało na nas większe wyzwanie – wspinaczka na Górę Koronną oraz Górę Okopy. Trzeba szczerze przyznać, iż z pewnością był to najtrudniejszy element tej wycieczki. Widać było, że siedzenie na zdalnym nauczaniu wielu z nas całkowicie pozbawiło jakiejkolwiek kondycji. Całe szczęście, wspólnymi siłami, z pomocą i zachętą grupy wszystkim udało się dotrzeć na szczyt i podziwiać piękno okolicy Doliny Prądnika.

Kolejną atrakcją było dla nas ognisko. Własnoręcznie upieczone przez nas kiełbaski smakowały jak żadne inne, a kilkoro z nas raczyło się także i piankami. Po tej niezłej uczcie zebraliśmy siły na dalszą wędrówkę. Kolejnym punktem na naszej liście było zwiedzanie ruin zamku w Ojcowie. Wycieczka zakończyła się przejazdem do Pieskowej Skały i podziwianiem słynnej Maczugi Herkulesa. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy pod szkołę i już marzymy o kolejnych wyjazdach.

Dzwonki
Szkoła Promująca Zdrowie
Autobus

Codziennie rano:
7.40 – Przeginia od Ostrej Góry (uczniowie wsiadają na przystanku Ostra Góra, Skotnica, Stara szkoła)