W dniach 7-8.06.2022r. klasy trzecie z wychowawcami pojechały na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym przystankiem było Muzeum Zegarów w Jędrzejowie, gdzie uczniowie mogli poznać historię zegarów oraz zobaczyć ciekawe eksponaty. Z muzeum udaliśmy się w dalszą drogę i dotarliśmy do kolejnego punktu, którym był Świętokrzyski Park Narodowy, a dokładniej Puszcza Jodłowa, przez którą wspinaliśmy się do kolejnego celu – Klasztoru Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej, w którym znajdują się Relikwie Świętego Krzyża. Trasa przez park była trudna i wymagająca ale uczniowie dali radę i wszyscy dotarliśmy na szczyt, a następie po zwiedzeniu klasztoru zeszliśmy do Huty Szklanej, skąd autokarem wyruszyliśmy do ostatniej tego dnia atrakcji – ruin zamku w Chęcinach. Zamek jak każdy skrywał w sobie wiele ciekawych miejsc, które chętnie zwiedziliśmy, ochotnicy weszli też na szczyt wieży, skąd roztaczał się piękny widok na województwo świętokrzyskie. Nie zabrakło również chętnych do przetestowania dawnych narzędzi tortur. Po zakończeniu zwiedzania zamku udaliśmy się na nocleg do hotelu Da Vinci w Chęcinach, w którym zjedliśmy kolację. Sprzyjająca pogoda sprawiła, że po krótkim odpoczynku poszliśmy na lody i spacer do parku przy Centrum Nauki Leonardo Da Vinci, w którym korzystaliśmy z dostępnych urządzeń, bawiąc się i ucząc jednocześnie.  Zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy na nocleg, aby zregenerować siły przed kolejnym dniem. W środę po śniadaniu zwiedziliśmy Centrum Nauki Leonardo Da Vinci, w którym każdy mógł osobiście eksperymentować i doświadczać zwiedzając dwie wystawy: „Człowiek- niezwykła maszyna” oraz „Człowiek – trybik w machinie przyrody”. Wystawy były bardzo ciekawe i żal było opuszczać centrum ale czekał na nas kolejny  punkt programu, dlatego po szybkim wymeldowaniu z hotelu udaliśmy się w dalszą drogę, tym razem do Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni, gdzie mogliśmy zobaczyć w jakich warunkach żyli, pracowali, mieszkali i uczyli się ludzie kilkadziesiąt lat temu. Wygląd dawnych domów i ich wyposażenie wzbudziło duże zainteresowanie wśród uczniów a niektórzy stwierdzili, że podobne do eksponatów muzealnych przedmioty widzieli u swoich dziadków i pradziadków. Z Tokarni wyruszyliśmy  do ostatniego już na naszej mapie punktu –  Energetycznego Centrum Nauki w Kieleckim Parku Technologicznym. Tu również czekały na nas liczne atrakcje, które sami mogliśmy odkrywać.

Był to ostatnie miejsce, które zwiedziliśmy podczas tej wycieczki, zmęczeni ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domów.

Dzwonki
Szkoła Promująca Zdrowie
Autobus

Codziennie rano:
7.40 – Przeginia od Ostrej Góry (uczniowie wsiadają na przystanku Ostra Góra, Skotnica, Stara szkoła)